Kost, mælkebehov og antal måltider

6. april 2008

Alder:
6 mdr.

Kost, mælkebehov og antal måltider

Hej Helen

Jeg har nogle spørgsmål vedr. kost. Min datter Simone er 70 cm og vejer ca 9,5 kg. Hun er 6½ måned gammel.

Hun har siden 4 mdr. spist grød og ammet ved mig. Nu får hun følgende mad:

Kl ca 630: 1 - 1 1/2 dl risgrød m/frugmos efterfølgende ammes hos mig
kl. ca 11-11.30 1 dl Flerkornsgrød/havregrød med frugtmos og efterfølegende ammes
kl. ca 1430-1500 frugtmos + ammes
kl. 1730 kartoffel+ grøntsager + kød/fisk blendes god stor portion
kl 1900 ammes
kl 01 ammes

Simone får vand til spisemåltiderne vil ikke drikke mme hverken koldt eller lunet. Nogen gange vil hun ikke have hos mig efter måltid om middagen er bare ikke mere sulten, er det ok med det mælkeindtag hun har nu? og ...

Annonce

... jeg kan selvfølelig godt amme indtil hun er 8 mdr hvor hun må få sødmælk (er det ikke 8 mdr?) men kunne godt tænke mig at trappe ned, men svært når hun ikke vil have mme af kop.

Jeg tænker.. er det bedre at give grøntsager + kartoffel om middagen end grød måltid?? ... (har set nogle af de svar du giver andre med madplan). Så tænker jeg hvornår kan jeg forvente at skulle give et måltid grød mere?.... lige nu synes jeg faktisk ikke hun er særlig sulten til middag eller om eftermiddagen men har hørt at andre siger ved 7-8 mdr, jeg tænker det kan være svært at få det proppet i hende.

Nå jeg tror vist det var det angående mad håber du kan give nogle gode råd.

På forhånd tak
Kærlig hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie