Brev:
Kost, mælkebehov og antal måltider
6. april 2008
Alder:
6 mdr.
Kost, mælkebehov og antal måltider
Hej Helen
Jeg har nogle spørgsmål vedr. kost. Min datter Simone er 70 cm og vejer ca 9,5 kg. Hun er 6½ måned gammel.
Hun har siden 4 mdr. spist grød og ammet ved mig. Nu får hun følgende mad:
Kl ca 630: 1 - 1 1/2 dl risgrød m/frugmos efterfølgende ammes hos mig
kl. ca 11-11.30 1 dl Flerkornsgrød/havregrød med frugtmos og efterfølegende ammes
kl. ca 1430-1500 frugtmos + ammes
kl. 1730 kartoffel+ grøntsager + kød/fisk blendes god stor portion
kl 1900 ammes
kl 01 ammes
Simone får vand til spisemåltiderne vil ikke drikke mme hverken koldt eller lunet. Nogen gange vil hun ikke have hos mig efter måltid om middagen er bare ikke mere sulten, er det ok med det mælkeindtag hun har nu? og jeg kan selvfølelig godt amme indtil hun er 8 mdr hvor hun må få sødmælk (er det ikke 8 mdr?) men kunne godt tænke mig at trappe ned, men svært når hun ikke vil have mme af kop.
Jeg tænker.. er det bedre at give grøntsager + kartoffel om middagen end grød måltid?? ... (har set nogle af de svar du giver andre med madplan). Så tænker jeg hvornår kan jeg forvente at skulle give et måltid grød mere?.... lige nu synes jeg faktisk ikke hun er særlig sulten til middag eller om eftermiddagen men har hørt at andre siger ved 7-8 mdr, jeg tænker det kan være svært at få det proppet i hende.
Nå jeg tror vist det var det angående mad håber du kan give nogle gode råd.
På forhånd tak
Kærlig hilsen Charlotte